800 213 213

Vaše dotazy

FAQ

01

Kdy a za jakých podmínek mám možnost změny zdravotní pojišťovny?

Přihlášku je možné podepsat vždy v období 1. 1. - 31. 3. s datem přestupu k 1. 7. a v období 1.7. - 30. 9. s datem přestupu k 1. 1. Změnu zdravotní pojišťovny je možné provést po 12 měsících setrvání u jedné zdravotní pojišťovny.

02

Chtěl bych se stát Vaším pojištěncem, musím se odhlásit u své stávající pojišťovny?

Registraci provedete na všech kontaktních místech RBP nebo vyplníte online přihlášku. Informaci o registraci automaticky odešleme Vaší bývalé pojišťovně.

03

Kdy registrovat novorozence?

Novorozenci jsou v den narození zdravotně pojištěni u té zdravotní pojišťovny, kde je při porodu pojištěna matka dítěte; není-li matka zdravotně pojištěna v ČR, stává se dnem narození dítě pojištěncem zdravotní pojišťovny, u které je zdravotně pojištěn otec v den narození dítěte. Miminko je možno zaregistrovat zákonným zástupcem až po přidělení rodného čísla (po vystavení rodného listu), a to do 8 dnů.

04

Je možné s RBP komunikovat elektronicky?

Ano. Pro přehled vykázané zdravotní péče, preventivních prohlídek, předepsaných léků celé rodiny, ale i zasílání přehledů OSVČ, žádostí o příspěvky a bonusy, různých dokumentů a vašich dotazů slouží naše jedinečná aplikace my213, která je ke sažení jako mobilní verze nebo na webu https://www.my213.cz/.

Spojit se s námi elektronicky prostřednictvím videohovoru a vyřídit vše, stejně jako na kamenné pobočce, a to přes virtuální pobočku RBP.

Jakékoliv dotazy nebo zaslání dokumentů můžete také na e-mailem rbp@rbp213.cz nebo na naše sociální sítě - Facebook Instagram.

05

Kde najdu kontaktní místa RBP?

Navštivte jednu z našich 39 poboček, kde se vám budou věnovat zaměstnanci klientské zóny a přihlášku s vámi vyplní a zodpoví případné dotazy - https://www.rbp213.cz/cs/pobocky/a-119/.

Využijte akce s RBP zaměřené na prevenci a podporu zdravého životního stylu. Tým pracovníků RBP vám poskytne informace o aktuální nabídce služeb a programů pojišťovny a přeregistraci můžete provést na místě.

06

Mám povinnost oznámit zdravotní pojišťovně studium?

Začátek nového školního nebo akademického roku je spojen s povinností pojištěnce (u neplnoletých zákonného zástupce) oznámit zdravotní pojišťovně zahájení studia na střední, vyšší odborné, vysoké škole, apod. Oznamovací povinnost se váže také k ukončení studia, jeho přerušení nebo přestupu na jinou školu. Tato povinnost není zákonem stanovena škole, ale pojištěnci. Dokladem je nejčastěji potvrzení o studiu nebo potvrzení studijního oddělení, školy.

07

Máme dítě ve střídavé péči a chtěli bychom pro něj vystavit další průkaz pojištěnce. Je to možné?

Dle současných právních předpisů lze pojištěnci vystavit pouze 1 platný EHIC (Evropský průkaz zdravotního pojištění). Vystavením nového průkazu by zanikla platnost stávajícího EHIC. V aplikaci my213 je k dispozici elektronická verze průkazu pojištěnce. Doporučujeme Vám registrovat se do my213 a požádat o připojení účtu dítěte. Instalováním aplikace do „chytrého“ mobilu budete mít elektronickou verzi průkazu kdykoliv k dispozici.

08

Jsem váš pojištěnec a zajímalo by mě, co všechno musím své zdravotní pojišťovně hlásit?

Pojištěnec má zákonem uloženou oznamovací povinnost. Jedná se o povinnost oznámit příslušné zdravotní pojišťovně všechny změny týkající se vlastní osoby a mající vliv na povinnost hradit pojistné, a to nejpozději do 8 dnů od okamžiku, kdy k nim došlo. Při změně jména, příjmení, bydliště nebo rodného čísla činí tato lhůta 30 dnů.

09

Kde najdu smluvního lékaře?

Lékaře, kteří mají smlouvu s RBP jde jednoduše vyhledat v aplikaci my213 nebo na webu https://www.my213.cz/vyhledani/lekari. Lékaře je možno vyhledat podle lokality, odbornosti nebo také podle názvu společnosti, pod kterou působí.